Nem feltétlenül ideális tapadási körülmények között, optimális helyen kell végrehajtani a kikerülési manővereket, ami a vezetőtámogató rendszereknél a következő lépcsőfok lesz a balesetek elkerülésénél – jelenleg ugye a fékezés az egyetlen fegyvere az autóknak.
Ahhoz, hogy magabiztosan tudják kezelni a kikerülési manővereket, arra is meg kell tanítani az autókat, hogy az egyszerű irányváltásnál bonyolultabb műveletet kell végrehajtaniuk. Ez nagyjából megfelel a drift sportág leírásának, így a Toyota Research Institute mérnökei megtanítottak driftelni egy önvezető rendszerrel ellátott GR Suprát, az NMPC (Nonlinear Model Predictive Control) nevű rendszer tényleg az adott jármű teljes menetdinamikai tartományát ki tudja használni – ami jóval több annál, amit az átlagos, vagy épp rutinos autóvezető kihasználni képes.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Toyota Research Institute/Youtube.com)