Nem tervezik a sorozatgyártását – akár átalakítókészletként sem – a Polestar 2 Arctic Circle nevű autónak, azt kifejezetten azért építették meg, hogy bebizonyítsák, hogy sarkvidéki hidegben is élvezetesen lehet terelgetni a villanyautót.
A tesztelési szezon december-március között 15 hétig tart, ilyenkor több műszakban folyamatosan futnak a többé-kevésbé álcázott prototípusok a havas utakon, a befagyott vizeken kialakított pályákon, akár -35°C-os hőmérséklet mellett. A vezetőtámogató rendszerek hangolása monoton munka, de néha a sofőröknek is szüksége van egy kis szórakozásra, erre a célra készült az Arcitc Circle.
A kiindulási alapot egy Performance Pack-kal szerelt kétmotoros Polestar 2-es jelentette, a 476 lóerős és 680 Nm-es teljesítményű autónál 30 mm-rel megnövelték a hasmagasságot, a 19 colos felnikre 245/35 R19-es abroncsokat szereltek, amelyeknél egyenként 490 darab 4 mm hosszú szög gondoskodik a jó tapadásról. A rugók 30%-kal lágyabbak a széria daraboknál, újak a mechanikusan állítható csillapítású, külső olajtartályos Öhlins lengéscsillapítók is.
Az első és a hátsó futómű tornyok közé is keresztmerevítőt szereltek, a csomagtartóba utóbbihoz csatlakozik a karbon lapát, amivel a hófalba fúródott autót tudja menteni a sofőr, ha a rükverc nem segít. A biztonság kedvéért a Polestar 2 Arctic Circle első-hátsó lökhárítóján ott a jól látható vonóhurok - olvasható az Autó-Motor cikkében.
Képek forrása: AUTÓ-MOTOR