Ahogy azt a belső égésű motorral szerelt autóknál már megszokhattuk, a villanyautóknál is párosával jönnek az AMG-modellek, az EQE szedán esetén a 43 (476 LE, 858 Nm) és 53 (626 LE, 950 Nm) jelzésű modellek közül lehet választani. Annyi az újdonság, hogy 53 S helyett Dynamic Plus csomag van, amelynél 687 lóerő (1000 Nm) a rendszerteljesítmény - olvasható az Autó-Motor cikkében.
Ezek után nem csoda, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás a 43-as esetén 4,2 másodpercig tart (ha 50% felett van a töltöttségi szint), az 53-asnak 3,5 másodpercre van szüksége ehhez (ha 70% felett van a töltöttségi szint), a Dynamic Plus csomagos 53-as pedig 3,3 másodperc alatt letudja ezt (ha 70% felett van a töltöttségi szint). Az üzemmódválasztóval vezérli a sofőr a motorteljesítményt, Slippery (csúszós út) módban 50%, Comfort-ban 85%, Sport-ban 90% áll a rendelkezésére, a Sport+ aktiválásakor kap 100%-ot, a Dynamic Plus csomagos 53-asnál a „Race Start with Boost Funcion” választásakor érhető el a teljes, 110%-os teljesítményszint.
Az akkumulátor 90,6 kWh kapacitású, tíz modulból épül fel és távoli frissítéssel lehet naprakészen tartani, az 53-as modellnél vastagabb kábeleket is beépítenek, hogy ne okozzon gondot a melegedés; 170 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes, lassításnál (fékenergia-visszatermelés) 260 kW teljesítményt tud fogadni. Nem csak a légrugózás hangolása egyedi, de a kerékagyak, a lengőkarok és a stabilizátorok is az AMG változat sajátjai, a hátsó felfüggesztést tartó segédkeretet merevebben rögzítik a karosszériához, alapfelszerelésként adják az összkerék-kormányzást.
Szériában 415 mm-es első (6 dugattyús nyergek) és 378 mm-es hátsó (1 dugattyús nyergek) tárcsákat kap a fékrendszer, a feláras karbon-kerámia fékrendszer elöl 440 mm-es tárcsákat használ. A mérnökök minden üzemmódnak egyedi műhangot készítettek, hogy ezzel is felkészítsék az utasokat a hamarosan várhatóan megdöbbentő gyorsulásra. A műszerfalat piros díszvarrással feldobott Artico műbőr borítja, a kormányt Nappa-bőrrel vonják be, az óriási Hyperscreen kijelző a Mercedes-AMG EQE esetén is feláras extra.
A cikk ide kattintva érhető el.
Fotók: AUTÓ-MOTOR