Következő mérkőzések
Spanyolország
21:002024. július 09.
Franciaország
Hollandia
21:002024. július 10.
Anglia

Helyzetkihasználás – elektromos kishaszonjárművek

A csillagos márka a kishaszonjárművek terén a villamosításban látja a jövőt. Ütemezetten szakadnak el a hagyományos hajtóművektől.

null

Aki menő, trendi, progresszív akar lenni, kezdje hívószavait e-betűvel: e-mobilitás, e-autó, sőt, a Mercedesnél e-magine, azaz e-képzelet. Hiszen, ahogy mondják, a képzelet felölelheti az egész világot, vagy akár többet is – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Leszállva a Földre (netán már e-Földre) egyik fő cél a klíma- és karbonsemleges autózás, fuvarozás, a belső égésű motor lecserélésével helyi emisszió nélküli elektromosra.

Átállás három modellgeneráció alatt

A Mercedes megteszi, ami rajta múlik, gyors időutazáson mutatja meg terveit. 2019-ben jelentette be, hogy 20 éven belül – tehát nagyon rövid, kevesebb, mint három modell-életciklusnyi idő alatt – teljesen karbonsemleges portfoliót akar kínálni. Az elektromos hajtás ideális terepe az „utolsó kilométeres” szállítás, kézbesítés.

A márka a piaci környezethez igazítja Ambition 2039 stratégiáját. Tervei szerint 2022- ben minden szegmensben ajánlhat villamos hajtású modellt, eladásai 25%-át teszik ki idén a konnektoros hibrid, illetve tisztán akkus-elektromos kocsik. 2025-ben valamennyi modellnek lesz tisztán elektromos változata, 2030-ra pedig a hibridek és villanyautók részaránya eléri az 50%-ot, a prémiumszegmensben az ilyenek dominálnak majd.

Ugyanekkor jelenik meg a teljesen elektromos portfólió, azokon a piacokon, ahol lehetővé teszi az infrastruktúra és a környezet.

A márka elektromos könnyű haszonjármű-kínálata az eCitan, az eVito, az eVito Tourer, az eSprinter, az EQV, illetve a még le sem leplezett EQT. Itt említi meg a szerző, az e-fuvarozás néhány jellemzőjét (általánosan érvényesek):

a töltési idők az akku kapacitásának 70%-os visszaállítására érvényesek (mert feljebb lelassul a folyamat); a ténylegesen kivehető elektromos energia csak mintegy 90%-a a névlegesnek, mert nem engedi magát nullára lemeríteni a rendszer, és a garancia csak az eredeti kapacitás 70%-ára vonatkozik.

A teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.