A Lotusnak is haladnia kell a korral, így a legújabb autója nem egy klasszikus szépségű sportkocsi, hanem egy, fogalmazzunk úgy, emlékezetes megjelenésű szabadidő-autó. Utóbbira sokkal többen vevők, és a Porsche a legjobb példa arra, hogy működhet a dolog. A britek ráadásul az új kategóriába lépéssel rögtön megkezdik az elektromos átállásukat is, igaz, egyelőre még hagyják, hadd emésszék a potenciális ügyfelek a megjelenést, a hajtásról csak néhány keretszámot árultak el.
Eszerint egy több mint 100 kWh kapacitású akkumulátort szerelnek a padló alá, a 800 voltos nagyfeszültségű rendszernek hála akár 350 kW teljesítményű villámtöltés fogadására is képes az autó, ilyenkor 20 perc alatt 400 km-nyi energiát tud vételezni; a megcélzott hatótávolság egyébként körülbelül 600 km egy feltöltéssel. Alapfelszerelésként jár a két hajtómotoros összkerékhajtás, három teljesítményszint közül választhatnak majd az ügyfelek, az alapot egyébként 600 lóerő jelenti majd. A csúcsmodell kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás tempóra, csúcssebessége eléri a 260 km/órát. Mivel az akkumulátor miatt most szó nincs könnyű építésről, aktív vonóerő-szabályozással, aktív stabilizátorokkal, légrugózással, összkerék-kormányzással gondoskodnak a márkától elvárt vezetési élményről a mérnökök.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Lotus Eletre (Fotó: Flickr)