Már készül az utcai autó generációváltására a Ranger versenyautó is

A Neil Woolridge Motorsport az idén még a „régi” megjelenéssel, de már EcoBoost V6-os turbómotorral gyártja a Ford Ranger versenyautóját.

null

Az FIA a Dakar számára fogalmazta meg a T1+ kategóriáját, amivel a kétkerékhajtású versenyautók esélyeit próbálták növelni, a Dél-Afrikai motorsport-szövetség is átvette ezt, azaz idéntől már ott is ilyen versenyautók állhatnak rajthoz a helyi bajnokságban. A már évtizedes múltra visszatekintő, egyedi acélcső vázat használó Ford Ranger versenyautóját is átalakította a Neil Woolridge Motorsport, a karosszéria 30 centivel szélesebb (2,3 méter), nagyobbak a kerekek (17 colos felni, 37 colos kerékátmérő).

Fotó: AUTÓ-MOTOR

Ezt az alkalmat megragadták arra is, hogy a BOS Suspension nevű cég jóvoltából a korábbi, dupla lengéscsillapítók helyett egy lengéscsillapítós rendszert vezettek be, ami jobban együttműködik a szabályok által megengedett nagyobb (28 helyett 35 cm) rugóúttal, azaz nagyobb mértékű kerékmozgással. A legnagyobb újdonság, hogy már nem az 5,0 literes Coyote V8-as szívómotor, hanem a 3,5 literes V6-os EcoBoost hajtja a kerekeket, ennek a teljesítményét az előírások szabályozzák, legfeljebb 408 LE/600 Nm lehet, a végsebesség elektronikusan korlátozott 170 km/óra. A Ford Ranger T1+ versenyautó először március 25-én, a Mpumalanga 400-as versenyen áll majd rajthoz - olvasható az Autó-Motor cikkében.

Fotó:AUTÓ-MOTOR

Az eredeti cikk ide kattintva érhető el.

Borítókép forrása: AUTÓ-MOTOR

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.