Következő mérkőzések
Spanyolország
21:002024. július 09.
Franciaország
Hollandia
21:002024. július 10.
Anglia

Retrós megjelenéssel hódít a németek legújabb villanyautója

Hivatalosan májusban indul az értékesítés és ősszel kerülnek az utcákra az első példányok.

null

Hannoverben gyártják majd a Volkswagen és a Volkswagen Haszonjárművek együttműködésében készülő ID Buzz típust.

Öt év alatt a japánok már generációt is váltanak, a Volkswagennek ennyi időbe tellett, mire az I.D. Buzz tanulmányból elkészítették a sorozatgyártású változatot, amelyet – már pontatlanul – ID Buzz néven fognak árulni. Hivatalosan májusban indul az értékesítés és ősszel kerülnek az utcákra az első példányok, de amikor ezt a menetrendet összeállították, még készültek kábelkötegek Ukrajnában és gyártották az MEB-alapú autókat Zwickauban, szóval lehet, hogy csak 2023-ban kerül kézzelfogható közelségbe az autó az ügyfelekhez.


Kezdjük rögtön azzal, hogy a személyautó változat inkább csak egy kombi, semmint egyterű, csak két üléssor van alapesetben 2+3, extraként 3+3 ülőhellyel, hátul 15 cm-es sínen tologatható, 60/40 arányban osztott paddal. A T7-es Multivan a sínekre szerelt üléseivel jobban variálható és a laposabb padlója miatt tágasabb is. Persze lesz majd nyújtott tengelytávolságú ID Buzz, ami már sokkal jobban alakítható belsőt ígér – bár erről még nincs hivatalos információ. 
Az ID Buzz Cargo haszonjármű 3,9 köbméteres rakterében ugyan 2 raklapnak is van helye, de a mindössze 125 cm magas hátsó rész miatt túlságosan nagy rakományt nem tud szállítani, akinek kell a nagy hely, annak ott a T6.1 – aminek az Abt! Sportsline jóvoltából van akkumulátoros-elektromos változata is. A 2 vagy 3 személyes fülkével rendelkező haszonjármű cégérként mindenképpen hódítani fog, feltűnő színek, kétszínű fényezések és a környezetvédelmi zónákba behajtás lehetősége remek reklámautót farag belőle.

A most bemutatott rövid karosszéria hossza 4712 mm, szélessége 1985 mm, a magasság 1937 mm és ehhez 2988 mm-es tengelytávolság tartozik – mivel nincsenek akadályozó féltengelyek az útban, jól alá lehet szedni az első kerekeket, így a fordulókör átmérője 11 méter. A már megismert MEB-alapú testvérekhez képest van újdonság is, a műszerfal közepén lehajtható fedél mögött rejtőznek a pohártartók, a két első ülés között mozgatható tárolót helyeznek el, új a menetirány-választó forgókapcsoló kialakítása. Amíg a személyautóban a Volkswagen legújabb típusaiból ismert módon egy díszbe rejtik a műszerfal felső légbeömlőit, addig az ID Buzz Cargo műszerfalának a kialakítása a T6.1 Transportert idézi, és oldalt két négyszögletes szellőzőnyílást helyeznek el. A haszonjárműhöz egyébként kérhető 2 személyes jobb oldali ülés is, amit az tesz lehetővé, hogy itt nincs lehajtható fedél mögött rejtőző pohártartó, csak egyszerű nyitott tároló van a műszerfal középső-alsó részén.

Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Fotó: Youtube.com/Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.