Két évtizeddel visszafejleszti a Granta és a Niva Legend típusokat: Euro-2-es motorok, búcsú a biztonsági extráktól – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A chiphiánytól és a nyugati szankcióktól is függetleníteni akarja magát a Lada azzal a lépéssel, hogy olyan műszaki szintre viszi vissza azokat, amikor még egyszerűen sokkal kevesebb félvezetőre volt szükség, és az alkatrészeket is saját maga gyártotta.
Az aktuális kínálaton belül a Granta és a Niva Legend néven futó autóknál tudja ezt könnyen meglépni a Lada, azaz megtartják ugyan a benzinbefecskendezőt, ami téli üzemben jelentős előnyökkel jár a karburátorhoz képest, de a két (katalizátor előtt és után) lambdaszonda helyett csak egyet használnak, és a katalizátorban is csökkentik a nemesfémek mennyiségét, így az aktuálisan Euro-5-ös szintről visszalépnek az Euro-2-re. Pletykák szerint a „fejlesztéssel” már készen is vannak, a kibővített húsvéti szünet után, április 25-én indulhat a visszafejlesztett autók sorozatgyártása.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)