A Mercedes-AMG SL 43-asban debütált az AMG elektromos turbófeltöltővel továbbfejlesztett 2,0 literes négyhengerese, amely most bekerül a C-osztályba is. Elsőként egyszerű, 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel és C 43 jelzéssel – a C 63-asban ugyanez a belső égésű motor plug-in hajtással kiegészítve jut majd szerephez – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A hosszirányú beépítésre optimalizált M139l blokk teljesítménye jelen esetben 408 LE (6750/perc), nyomatéka 500 Nm (5000/perc), ehhez rövid ideig hozzáadódhat a blokkhoz szíjjal csatlakozó 48 voltos indítógenerátor tudása (14 LE).
Ez 9 fokozatú automatikus váltón és AMG Performance 4Matic összkerékhajtáson (rögzített 31:69 arányú nyomatékelosztás) keresztül jut el a talajra, és szükség esetén 4,6 (limuzin) vagy 4,7 (kombi) másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé, a végsebesség alapesetben 250 km/óra, az elektronikus korlátot felár ellenében 265 km/órára emelik.
Az első tengelyen 370 mm átmérőjű féktárcsákat használnak 4 dugattyús nyergekkel, hátul 320 mm-es tárcsákat 1 dugattyús nyergekkel, alapfelszerelésként jár még az összkerék-kormányzás.
A vezetési élménynek fontos része a megfelelő hang is, a pillangószelepes kipufogórendszer mellett a hangszórókból érkező műhang is része ellen.
A Mercedes-AMG C 43-as egyedi lökhárítókkal, 18, 19 vagy 20 colos felnikkel és sportülésekkel érkezik, az MBUX rendszer tudása telemetria-rögzítő funkcióval bővült.
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: C 43 AMG (Forrás: Autó-Motor)