A klasszikus japán sportautó

A 2,0 literes négyhengeres turbómotor új karaktert kölcsönöz a japánok sportmodelljének.

null

Manapság ritkaságszámba mennek a klasszikus sportautók, ezért a műfaj kedvelői számára minden újdonság bemutatása örömünnep.

A Supra feltámadását ugyan beárnyékolta a tény, hogy a BMW Z4-es műszaki alapjaira épül, a Toyota azonban becsülettel tervezte meg saját, zárt karosszériáját, sőt, némi finomhangolást is végzett a technikán, hogy a végeredményért bezsebelhesse a rajongók elismerését, akik sokkal jobban lelkesednek az önálló fejlesztésű GR Yarisért – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Hogy egy szélesebb vevőkört érjenek el, a 340 lóerős mellé 2020-ban felvették a kínálatba a BMW 2,0 literes, négyhengeres, 258 lóerős turbós benzinesét is.

A 30i motor a Z4-esben csak a ZF 8 fokozatú automatikus váltójával párosítható, ezen nem változtattak az újdonság esetében sem, kézi váltóval továbbra is csak a bajor roadster alapváltozata készül. Azért nem tétlenkedtek a mérnökök, a kisebb motor mellett is megőrizték az első és a hátsó tengely közötti ideális, 50:50 arányú súlyelosztást, sőt, összesen 100 kg-mal csökkentették a kupé tömegét. Mindez papíron nem jelent előrelépést, a gyakorlatban azonban megváltozott a viselkedése!

Mivel a motor az első tengelyhez képes hátrébb került, nemcsak a futóművet nyomja kisebb súly, hanem a tömegközéppont is eltolódott, ami élénkebb kormányreakciókat és a korábbinál is kiegyensúlyozottabb viselkedést garantál.

A gyors és precíz kormányműre nem lehet panasz, mégsem ezen keresztül, hanem a hátsó kerekek felől érkeznek a határozottabb visszajelzések, melyek a vezető köré hajtogatott karosszériával együtt már kis tempó mellett is élménnyé teszik a Supra vezetését. Ehhez azonban meg kell nyomni a kissé túlméretezett Sport gombot, normál állásban ugyanis ásítósan komfortos GT-ként viselkedik. 1000-1500-at forog a motor, hangját sem hallani, a futómű kényelmesen rugózza ki az úthibákat, ilyenkor a 90 km/óra is andalgásnak tűnik.

Ha megváltoztatjuk a beállításokat, a motor azonnal életre kel, kiereszti a hangját, megmutatja, milyen szépen veszi a fordulatot, és kiderül, hogy hiába kezd el éppen ott kifulladni, ahol a hathengeres erőre kapna, pörgőssége harmonizál a belépőmodell kezességével.

A hátsókerékhajtásból származó élményfaktor változatlan, és a 900 000 Ft-os Sport csomag megrendelése esetén a fékek teljesítménye is megegyezik az 5 195 000 Ft-tal drágább hathengeresével. A sportkormányon és -pedálokon kívül részlegesen önzáró differenciálművet és szabályozható lengéscsillapítást is tartalmazó csomagon felül a 315 000 Ft-os metálfényezés az egyetlen feláras tétel. A négyhengeres Supra vásárlója már csak a gyári kiegészítők közül válogathat…

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Toyota GR Supra 2.0 (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.