Ugyanarra az e-TNGA alapra épül a Lexus első dedikált globális villanyautója – az UX 300e csak néhány piacon vásárolható meg –, mint a Toyota bZ4X és a Subaru Solterra, de csak a prémiummodellnél alkalmazzák majd először az igazán újszerű műszaki megoldásokat, például a One Motion Grip néven elérhető digitális kormányzást – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Ehhez már nem is adnak rendes kormánykereket, mert az elektronika több szempont alapján határozza meg az áttétel mértékét (1:5 és 1:16 között), így sohasem kell akkorát fordítani az irányítószerven, hogy azon fogást kellene váltani: a parkolásnál jellemző extrém lassú tempónál nagyon sokat fordul a kerék adott kézmozdulatra, a tempó növelésével pedig egyre inkább a megszokott kormányelforduláshoz közelít a rendszer.
Japános alapossággal a mérnökök azt ígérik, hogy a keréknél elhelyezett érzékelők jele alapján az egyébként jeladóként szolgáló, az irányítószervhez kapcsolódó villanymotor pontos visszajelzést ad majd a sofőrnek.
A rend kedvéért alapáron hagyományos, mechanikus kormányzással rendelkezik az RZ villanyautó, ebben az esetben hagyományos kormánykerékkel szembesül az autóvezető, amelynél a megszokott – lineárisan változó – áttételezésű kormányművet használnak.
A műszerfal tetejére került a motorindító kapcsoló, a középső érintőképernyő átlója 14 col, jórészt ezzel váltják ki a dedikált kapcsolókat. Nem egyszerűen aktív zajkioltás javítja a komfortot, hiszen van, hogy hangot adnak ki ezek a dedikált hangszórók, amivel a vezetési élményt növelik.
Újdonság még az ajtókárpit különleges háttérvilágítása, az üvegtető digitális árnyékolója – gombnyomásra az átlátszó üveg opálosra vált –, és a digitális pléd.
Utóbbi alatt azt a hősugárzót érti a Lexus, amely a műszerfalba kerül beépítésre, és az első utasok lábát melegíti, kiegészítve a felületfűtéseket (ülés, kormány).
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-motor)