Hengerenként 102 lóerővel mutatkozott be a GR Corolla

A méret- és tömegnövekedést kompenzálják azzal, hogy az 1,6 literes turbómotor teljesítményét 300 lóerő fölé srófolják

null

Amíg normál esetben a vásárlók a kihalóban lévő négyhengeres motorokat keresik, a Toyota ügyfelek egy része épp azon izgul, hogy végre bemutatkozzon már a háromhengeres Corolla.Mondjuk nem hétköznapi autóval van dolgunk, hiszen a GR Yarisból ismert 1,6 literes turbómotorról van szó, amit ráadásul a nagyobb és nehezebb (a motorháztetőt és az az első ajtókat alumíniumból készítik, de még így is 1474 kg a saját tömeg) karosszéria miatt még tovább húztak, egészen pontosan 305 lóerő és 370 Nm a teljesítmény!

A motorhoz hasonlóan különcködnek a kipufogókkal is, balra és jobbra van egy-egy nagy átmérőjű cső, és a rend kedvéért középen is van egy ovál vég – az, hogy épp melyik van használatban, azaz melyik énekel, az üzemmódválasztótól függ: Normál, Sport és Track módok közül választhat a sofőr. 
A hangélmény mellett az összkerékhajtás vezérlését is befolyásolja az üzemmód, azaz hogy mennyi nyomaték jut a hátsó tengelyre (60/40, 50/50 vagy 30/70%); opciósan elöl és hátul Torsen részlegesen önzáró differenciálmű is segít a teljesítmény talajra juttatásában, a váltó a GR Yarisból ismert 6 fokozatú, kézi kapcsolású egység.

Az eredeti cikk ITT olvasható.

Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube.com/TOYOTA GAZOO Racing)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.