Még mindig új tulajdonost keres ez az autógyár

Nem tudták előteremteni a részvények vételárát, így a nagy nevű autógyár továbbra is tulajdonost keres.

null

Meghiúsult a Ssangyong értékesítése a dél-koreai Edison Motors által vezetett konzorciumnak – az autógyártó mellett a Keystone Private Equity és a Korea Corporate Government Improvement befektetési alapok voltak a részesei –, miután azok nem tudták előteremteni a 74,65%-os részvénycsomag vételárát – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Amikor januárban aláírták a megállapodást, a 305 milliárd won-os vételár 10%-át fizették meg a potenciális vásárlók, a fennmaradó 274,3 milliárd won-t március 25-ig kellett volna előteremteni.

Újra csődbiztos vezeti a Ssangyong autógyárat, és újra várják a befektetőket, közben a márka tovább folytatja megújulását.

A tervek szerint halad a J100-as néven bejelentett alvázas terepjáró/pickup fejlesztése, amelyet még az idén bemutatnak, és az elektrifizált hajtás mellett 2023 végétől akkumulátoros-elektromos hajtással is elérhető lesz.

A Ssangyong 2021-ben 84 496 autót értékesített, ami 21%-kal alacsonyabb, mint 1 évvel korábban, Európában 15%-kal 11 130 autóra növelte eladásait.

A dél-koreai cég 2023-ban már Szaúd-Arábiában is gyárt autókat, egészen pontosan a hely Saudi National Automobiles Manufacturing (SNAM) kezdi meg a Rexton terepjárók és Musso pickupok összeszerelését.

Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.