Vörös szőnyeggel várja az utasait a német gyártó tanulmánya

A zsúfolt kínai nagyvárosok utcáira szabták, de azért a világ többi metropoliszában is működhet.

null

A zsúfolt kínai nagyvárosok utcáira szabták az Audi urbansphere tanulmányt, amely azért a világ többi metropoliszában is működhet – olvasható az autómotor.hu cikkében.

 

Amíg az Audi Kínával kapcsolatos jövőképében olyan önvezető egyterű szerepel, amit az urbansphere nevű tanulmány mintáz, a valóság ennél prózaibb – álcázatlan kémfotón már láthattuk a Q6-os szabadidő-autót, amely egyszerű benzinmotorral kerül majd az utakra idén június 6-tól kezdve. A sphere tanulmányautó-család harmadik tagja a skysphere nevű roadstert és a grandsphere nevű utazóautót követi, és amíg az első két esetben a funkció volt a kiindulási alap, az urbansphere esetén először a belső teret készítették el, amit aztán becsomagoltak.

Talán ennek köszönhető, hogy a helykihasználás nem valami remek, a zsúfolt utakon tovább növeli a zsúfoltságot az 5,5 méter hosszú és 2 méter széles karosszéria, a magasság 1,78 méter, a tengelytávolság 3,4 méter – összkerék-kormányzás teszi lehetővé a szűk helyen manőverezést. A kocsi elején és hátulján hatalmas méretű LED-falakat helyeztek el, amelyek egyben a lámpák funkcióját is átveszik, és azt kiegészítik újfajta animált jelzésekkel-figyelmeztetésekkel.

 

Egymással szembe feltáruló ajtókon át lehet megközelíteni az utasteret, ahol csak 4 ülőhelyet találunk, ezek közül is csak a hátsókhoz jár a kényeztetés, az itt lévő fotelek akár ággyá is átalakulnak gombnyomásra, hatalmas képernyők segítik az időtöltés – nehogy már pihenjen az ember, amikor a munkahelyéről tart hazafelé… –, elöl ezzel szemben csak egyszerű üléseket találunk. Az önvezető funkcióval együtt jön, hogy a kormánykerék és a kezelőszervek csak szükség esetén bukkannak elő; az itt ülő se unatkozik, hiszen ő is használhat az autó elektronikájára kötött virtuális valóság szemüveget – az ülés nem fordul hátrafelé, de ezzel megteremtik a lehetőségét a szemtől-szembe kommunikációra a hátul helyet foglalókkal.

 

A Premium Platform Electric alapra építették fel az Audi urbansphere tanulmányt, a kétmotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye 401 LE/690 Nm, a 120 kWh kapacitású akkumulátorral 750 km körüli hatótávolságot lehet realizálni. A 800 voltos nagyfeszültségű rendszert 270 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes, ilyen töltőn 10 perc alatt 300 km-nyi energiát tud vételezni, egyébként az 5-80%-os töltés 25 percet vesz igénybe.

Borítókép: Képernyőkép (Forrás: Youtube)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.