A nagy értékű veteránautók világával foglalkozó Hagerty értesülése szerint a Mercedes-Benz zárt körű árverésen értékesítette az egyik 300 SLR Coupé-t – csak két ilyen „Uhlenhault-kupé”-nak becézett autó épült, amelyek egészen mostanáig a gyár tulajdonában voltak. Eredetileg versenyautónak szánták őket, de az 1955-ös LeMans-i tragédia miatt éles bevetésre már nem került sor.
A Hagerty több forrásból is úgy értesült, hogy május 6-án került sor az eseményre, amikor rendezvény miatt zárva volt a Mercedes-Benz Múzeum, de se a gyár, se a meg nem nevezett „ismert német árverési ház” nem reagált a megkeresésekre.
A 10 meghívott potenciális vásárlót egy előzetes kiválasztási folyamat után invitálták meg Stuttgartba, és előre vállalniuk kellett, hogy az autó új tulajdonosaként azt különböző rendezvényekre a gyár rendelkezésére bocsátják. A Hagerty szerint egy, a brit autós és üzleti életben jól ismert személy a 0008/55 alvázszámú Mercedes-Benz 300 SLR új tulajdonosa.
A 135 millió eurós/142 millió dolláros, azaz 51,7 milliárd Ft-os vételár több mint duplája az eddigi legdrágább autóért fizetett összegnek, az 48 405 000 dollár volt, amit egy 1962-es Ferrari 250 GTO-ért fizettek 2018-ban egy árverésen. Pletykák szerint 70 millió dollárért is gazdát cserélt egy ilyen autó, de az privát adásvétel volt, és hivatalosan soha nem erősítették meg azt.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Mercedes-Benz 300 SLR Coupé