Az 50 évvel ezelőtt versenysport-részlegként megszületett M GmbH egyik legelső projektje volt a 3.0 CSL versenyautó, a Competition, Sport és Lightweight szavakból származó rövidítéssel jelzett kupé 1973-ban rögtön megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot. Most ezt idézik meg a BMW M4 CSL kupéval, amelyből 1000 példányt építenek.
A kiindulási alapot jelentő BMW M4 Competition-höz képest 100 kg-mal csökkentik a tömeget, szám szerint a következő helyeken spórolnak: M Carbon kagylóülések -24 kg, hátsó ülések törlése -21 kg, felnik, M Carbon fékrendszer -21 kg, hangszigetelés -15 kg, karbon karosszériaelemek -11 kg, titánium hátsó kipufogódob -4 kg, hűtőrács, hátsó lámpák, manuális légkondicionáló -4 kg.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ennél még többet kivettek az autóból, hiszen bekerült néhány tömegnövelő új alkatrész is, mint az alumínium első toronymerevítő, a bukókeret.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/BMW M)