Aki ismeri a Kawasaki történelmét, pontosan tudja, hogy az extrém modellek mindig is fontos szerepet játszottak a márka életében, a japán gyártók közül egyedüliként ők folytatják a nagy múltra visszatekintő teljesítményhajszát. Ezért született meg a motorkerékpár-ipar egyik legkülönlegesebb erőforrása, a kompresszorral ellátott soros négyhengeres, amely köré már egy teljes modellcsalád épül. A sebesség megszállottjainak ott van a 300 lóerős extrém H2 R, illetve egy ideje már naked bike-ot és sport-túra motort is kínálnak a H2, illetve H2 SX képében. Utóbbi 3 éves gyártási periódus után alaposan felfrissült, a legfőbb változások azonban meglepő módon nem a teljesítményt érintették – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Az újdonság érdekessége a komplett vezetéstámogató csomag, ami azt jelenti, hogy a H2 SX az első sorozatgyártású japán motorkerékpár, amelyen radaralapú eszközök fokozzák a motoros biztonságát. A német Boschtól érkező rendszer, hivatalos nevén ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) két radart használ, az elsőt a fényszóró alá helyezik, míg a hátsót a rendszámtábla tartókonzoljába rejtik. Hogy a fejidom be tudja fogadni a milliméteres hullámhosszon működő egységet, a korábbinál kompaktabbra szabták a LED-es főfényszórót. Az első radar révén távolságtartós tempomattal és ütközésfigyelmeztetéssel bővült a technikai repertoár, míg a hátsó egység a holttér figyeléséért felel. Akárcsak az autók többségénél, itt is a tükörben felvillanó fény jelzi, ha a holttérben egy másik jármű halad. Ha ez nem lenne elég, a visszagurulásgátló és a vészfékezéskor felvillanó vészvillogók is immáron az alapcsomagba tartoznak.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)