Az 50. születésnapon jelentették be, az 55-en leplezték le az 1,6 literes V6-os turbómotort és a 3 villanymotort Mercedes-AMG One-t.
Idén ünnepli fennállásának 55. évfordulóját az AMG műhely, ebből az alkalomból pedig bemutatták a márka eddigi legerősebb modelljét, az 1063 lóerő rendszerteljesítményű Mercedes-AMG One szuperautót.Ennek a fejlesztését 5 évvel ezelőtt, az AMG 50. évfordulóján kezdték el, a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatták be a tanulmányt, és noha többször is le akartak állni vele a nehézségek miatt, végül mégis befejezték – nem kis mértékben azért, mert a tervezett 275 példányos széria minden egyes darabját pillanatok alatt előre értékesítették, a hírek szerint 2,75 millió dolláros áron.
Csak a hajtás fele érkezik a Formula-1 világából, egészen pontosan a hátsó kerekeket hajtja az 1599 köbcentis, V6-os turbómotor – a feltöltő tengelyét egy 122 lóerős villanymotor pörgeti 100 000/perces fordulatra, a gázreakciók javítása érdekében – 574 LE (9000/perc) teljesítménnyel, a főtengelyhez csatlakozó MGU-K hajtómotor 163 LE teljesítményű.
Az első tengelyre 2 villanymotor kerül, egyenként 163 LE teljesítménnyel, összesen 1063 lóerő hajtja tehát az első kerekeket – amíg a 8,7 kWh kapacitású akkumulátor is bírja szusszal. A 18,1 km-es elektromos hatótávolságot biztosító telepet konnektorról is lehet tölteni, de az első tengelyen lévő hajtómotorok is ide dolgoznak, lassításkor a fékenergia 80%-át termelik vissza ezek a villanymotorok. Minden egyes cellát külön-külön temperál a folyadékhűtés, még legintenzívebb használat – sok energialeadás- és visszatermelés meleg időben – mellett is képes tartani az optimális, 45°C-os hőmérsékletet a rendszer.
Az eredetii cikk ITT olvasható.
Borítókép: 2022 Mercedes-AMG One (Forrás: Youtube/Autó-Motor)