Amikor 2017 nyarán elkészült az utolsó hidropneumatikus futóművel felszerelt Citroën, akkor a márka nemcsak az identitását jelképező műszaki csemege, hanem a C5-ös karrierjének végére is pontot tett. Nevét ugyan a C5 AirCross örökölte, a kompakt szabadidő-autóval egy másik közönséget céloztak meg – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A középkategóriába visszatéréskor egy minden tekintetben aktuális autót szántak a vevőknek, amely több felépítés előnyeit egyesíti, és garantálja azt a komfortot, amit csak a Citroëntől kaphatnak meg.
A C5 X egy emelt hasmagasságú, elegáns vonalvezetésű ötajtós, vagy inkább kombi karosszériás utazóautó. Okosan, költséghatékony módon valósították meg. A moduláris padlólemezzel a karosszéria és a tengelytáv hossza is széles skálán változtatható, a tekintélyes külső műszakilag valójában egy kompaktautót rejt. Nyoma sincs hidropneumatikus elemeknek, sőt, a kategóriában megszokott, több lengőkaros hátsó futómű helyett a helytakarékos csatolt lengőkaros konstrukciót választották. Acélrugós felfüggesztését az Európában 2018-ban bevezetett hidraulikus ütközőelemekkel kiegészített lengéscsillapítók teszik viszonylag különlegessé, ezenkívül a 225 lóerős konnektoros hibrid elektronikusan szabályozott, adaptív lengéscsillapítókat kap. Hasonlóan figyelmes megoldás az extra hangszigetelést biztosító, dupla oldalüvegezés, amely azonban csak a csúcs, Shine Plus szinten jár.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó- Motor)