Kis alapterületen meglepően nagy hely

Több szempontból is kilóg a kisautók sorából a Jazz.

null

Ha van kategória, amelyet érzékenyen érintettek az elmúlt évek autóipari változásai, az a kisautóké. Az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások és az általános drágulás miatt olyan magasságokba emelkedtek az árak, hogy joggal ráncolhatjuk a homlokunkat. A Jazz esetében is elsőre meglepő lehet a 7,1 milliós induló, és persze a szerkesztőségünknél hosszú távú tesztet futó Crosstar kivitel 9,1 millió Ft-os belépője sem kevés. Azonban rögtön relativizálódik az ár kérdése, ha tudjuk, hogy a modell aktuális, 2020 óta kapható 4. nemzedéke nálunk már csak az e:HEV hibrid hajtással kapható – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Nem egy szokványos full hibridről van szó, az 1,5 literes, szívó négyhengeres benzinmotor városi közlekedésnél áramfejlesztőként dolgozik, és csak nagyobb tempónál csatlakozik be közvetlenül a hajtásba – a működési elv tulajdonképpen azonos a CR-Vével. Bár a Crosstar kivitel 16 mm-rel növelt hasmagasságával, oldalsó védőelemeivel, módosított hűtőmaszkjával és fekete kerékjárati íveivel crossoveres stílust hoz, itt is az első kerekek a hajtottak. Az igazi érdekesség az, hogy az elektromotor ugyanúgy 109 lóerős, mint a teljes rendszer teljesítménye, ami azt jelenti, hogy pontosan úgy, mint a villanyautók, hangtalanul képes viszonylag gyorsan elindulni. A másik, ami a legtöbb full hibridre nem jellemző, hogy intenzív gyorsításkor a maximális fordulatszámot elérve váltásokat szimulálva ejti a fordulatot. Ettől még sajnos igaz, hogy padlógázra felüvölt a motor (meglehetősen érces a hangja), viszont városi közegben döbbenetesen finoman működik az autó, és a fogyasztása is remek. Nem kell különösebben spórolósan vezetni ahhoz, hogy 4,7-4,8 l/100 km-es értékek jelenjenek meg a kijelzőn, amely mellesleg nem árasztja el információbőséggel a vezetőt – nincs vízhőfokmérő és fordulatszámmérő sem. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy hol lehet a fogyasztás felső határa, és bizony állandó autópálya-tempónál utasokkal és csomagokkal megpakolva sem megy 6,0-6,5 liter/100 km fölé az átlag.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.