Az eddiginél sokkal jobban az utcai autón alapul a versenyautó, amelynél újdonság, hogy nem csak fehérben, de a a Green Mamba nevű neonzöld színben is elérhető. Az új külső hatékonyabb aerodinamikai csomag megalkotását tette lehetővé, a kétszeres leszorító-erő nagyobb kanyarvételi sebességet tesz lehetővé. A vezetőt és a navigátort védő bukókeretet a karosszéria-üzemben szerelik be, még mielőtt az oldalfalakat megkapná az autót, összesen 35,8 méter csövet használnak fel ehhez. A korábbinál merevebb felépítmény pontosabb futómű-beállítást tesz lehetővé. Az MQB A0 alapra épülő autó mérete nagyobb, a tömege változatlan, amit a tömegeloszlás finomhangolására használtak a mérnökök.
A motortérbe épített 1,6 literes 4 hengeres turbómotor új fejlesztés, az utcai 2.0 TSI-n (EA888) alapul, az átalakítást követően 291 LE és 430 Nm a teljesítménye. A tesztpilóták szerint a korábbinál jobbak a gázreakciók, a váltó 5 fokozatú szekvenciális egység, az első és hátsó tengely zárható differenciálműveket kap.
A teljes cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/ŠKODA)