időjárás 18°C Marcell 2022. augusztus 14.
logo

Szembe megy a trendekkel

Forrás: Autó-Motor
2022.06.29. 10:33
borítókép

Kitart hagyományai mellett a szabadidő-autó, melyet hosszú távú tesztre fogott az Autó-Motor csapata.

Mivel szembesül, aki ma új családi autóra vágyik? A magas elvárások és a szigorú előírások alaposan megváltoztatták az autók külső-belső felépítését. A műszaki tartalom kifinomultabb lett, a motorok viszont egyre kisebbek és bonyolultabbak, az árak az egekbe szöktek, és ami a rajongók számára szomorú, egyre kevesebb az igazi egyéniség, egyre kevesebb modellért lehet szívből lelkesedni. Ebben a közegben próbál árral szemben úszni a Mazda, és minden téren alternatívát kínálni a nála nagyobb gyártókkal szemben – olvasható az Autó-Motor cikkében.
2011-ben éppen a CX-5-össel vezették be a Skyactiv motorcsaládot, amely az akkoriban divatos downsizing megközelítést a feje tetejére állítva, a nagy lökettérfogatú motorokat megtartva, a tömeg csökkentésével és a hatékonyság növelésével igyekezett a korábbinál kedvezőbb fogyasztást elérni. Ráadásul nem mondott le a szívó benzinesekről sem, miközben már akkoriban is egyre inkább kezdett ritkaságszámba menni egy turbófeltöltő nélküli konstrukció. A 2017-től kapható 2. generáció is ezt a filozófiát követte, a már ismert műszaki megoldásokat továbbfejlesztve vitték tovább a mérnökök, de nemcsak ők tettek ki magukért, hanem a formatervezésért felelős csapat is a márka hagyományaihoz hűen egy olyan külső-belső dizájnt alkotott, amely nem pusztán a japán, hanem az európai riválisok mellett is kiemelkedőnek számít.

A tavalyi frissítésnél nem változtattak érdemben a külsőn, az új lökhárítóval, a 3D-s hatású hűtőráccsal és a szigorúbb tekintetűre rajzolt lámpákkal azonban még tovább fokozták a látványt. Ezenkívül létrehoztak három új felszereltséget, hogy a vevők még jobban kitűnhessenek a mára meghatározónak számító kategóriából. Szerkesztőségünk az aktív életet élő családoknak kitalált NewGround összeállítású CX-5-öst fogta hosszú távú tesztre, amely a frissítéssel megjelent, 136 900 Ft felárért kapható Zircon Sand fantázianevű metálfényezést kapta, hűtőrácsán és utasterében pedig a felszereltséghez kikevert lime-színű dekorbetétek jelentek meg. Nem vitás, hogy ez a konfiguráció egyedi stílust kölcsönöz a testes Mazdának, ismerősök, családtagok körében végzett rögtönzött kutatásunk alapján a legtöbben a jól ismert, különleges eljárással készülő, 219 900 Ft-os Soul Crystal pirosat választanák helyette, néhányan az MX-5 RF-et is feldobó, 176 900 Ft-ért kínált Machine szürkében is el tudnák képzelni, de voltak, akiknek kifejezetten szimpatikus volt, hogy a japánok ki mertek törni a skatulyákból, és nyitottak egy számukra is újszerű stílus felé.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)