Az utóbbi években egyre népszerűbbek a tetősátrak, amelyek közül most 7 darab, kemény burkolat nélküli, egyszerűen felnyitható darabot tesztelt az ADAC. Noha alapvetően ugyanolyan a felépítésük, mégis érezhető különbségek vannak az egyes típusok között.
A tesztgyőztes Thule tetősátor ár tekintetében a középmezőnyben található, de ennek a legjobb a kidolgozása, egyedül az extra hőszigetelést adó belső termosátor hiányzik belőle. A leginnovatívabb, rudazat helyett felfújható merevítőket használó Gentletent GT Roof (2021-es modell) lett a teszt utolsó helyezettje. A komfortot csökkentik a kis ablakok, ami miatt nehezen lehet átszellőztetni a sátrat, és már a teszt idején is voltak olyan varratok, amelyek felhasadtak, az esőztetésnél víz jutott a beltérbe.
A károsanyag-tartalom vizsgálatánál a felnőttek számára meghatározott határértékeket egyik sátor se lépte át, de mivel családok és így gyermekek is használják ezeket, a gyermekjátékok számára meghatározott határértékeket már több sátor (dare to be different, Vickywood, Campwerk és Horntools) is túllépte. A tetősátor-vásárlásnál érdemes kipróbálni, hogy egyáltalán fel tudja-e szerelni azt az ember a saját autójára, az ADAC tapasztalatai szerint 2-en nehézkesen, 4-es könnyen tudják fel- és leszerelni a tetősátrat.
Azt se szabad elfelejteni, hogy a hagyományos sátrakhoz képest sokkal drágábbak a tetősátrak, amelyek szezonon kívüli tárolása is sok helyet igényel.
A teljes cikk ide kattintva érhető el.
Fotók: AUTÓ-MOTOR