70 évvel ezelőtt dobta piacra első, teljesen acélkarosszériás autóját a Skoda

A pontonkarosszériás Škoda 1200-as acélkarosszériáját szélcsatornában végzett vizsgálatok alapján alakították ki.

null

Az 1905-ben bemutatott Laurin&Klément Voiturette A fa karosszériát kapott, később annyi változás történt, hogy a favázra kézzel megformált fémlemezeket rögzítettek. Egy fél évszázadon keresztül kitartott e technológia mellett a Škoda, a váltásra egészen 1952-ig kellett várni, július 11-én indították el a teljesen acélkarosszériás Škoda 1200 Sedan sorozatgyártását – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Elbúcsúztak a külön lévő sárvédőktől, az így létrejött pontonforma különlegessége, hogy annak 1:10 és 1:5 méretarányban elkészített kicsinyített változatait szélcsatorna-vizsgálatok alapján optimalizálták, a légiközlekedési fejlesztőintézet Prága-Letňany-ban található 1,8 méter átmérőjű szélcsatornáját használták a konstruktőrök. A fejlesztés 1948-ban kezdődött, a szedán mellett kombi- és nyitott változatot is készítettek, de utóbbi nem került sorozatgyártásba. Kitartottak a központi csőváz mellett, az előre beépített OHV szelepvezérlésű motor 4 fokozatú szinkronizált kézi kapcsolású váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket. Az áramvonalas karosszériával 105 km/órás csúcssebességet ért el a Škoda 1200-as, amelynek 10 l/100 km-es fogyasztása a maga korában alacsonynak számított.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Skoda 1200 (Fotó. Fortepan/Chuckyeager tumblr)

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.