Az idei N Napon két alapvetően eltérő technikájú villanymotoros kupét mutatott be a Hyundai – amelyek egyelőre tanulmányok maradnak – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Már a Hyundai Ioniq 6 világpremierjén is ott volt az a tanulmány, amelyet aztán az N Napon mutattak be RN22e néven, vele együtt debütált a sokkal izgalmasabbnak ígérkező, de a sorozatgyártástól messzebb lévő N Vision 74.
Előbbi az E-GMP alapban rejlő lehetőségeket demonstrálja, a teljesen működőképes autóval pedig a következő időszakban különféle teszteket fognak végrehajtani, amelyek segítségével véglegesítik a 2023-ban érkező Ioniq 5 N-et.
A mérnökök alapvető célja, hogy a nagyobb tömeg ellenére ugyanolyan jól tudjon kanyarodni a villanyautó, mint a hagyományos, ennek érdekében az RN22e elektronikusan zárható differenciálműveket kap előre és hátra, és tengelykapcsolók segítéségével irányítják elöl és hátul a nyomaték oldalankénti eloszlását.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Fotó: Youtube/Hyundai N Worldwide)