Amíg a Ford Ranger legújabb generációját már 2021 novemberében megismerhettük, a Volkswagen egészen mostanáig várt az alváz- és technika-testvér Amarok pickup leleplezésével. Az elődhöz képest 173 mm-rel lett hosszabb a tengelytávolság, a teljes hossz 96 mm-t gyarapodott, a rövidebb túlnyúlások segítsenek terepen, a hosszabb tengelytávolság inkább hátránynak számít – legtöbbször azért áldják majd ezt a változtatást, különösen a második sorban utazók.
A második generációs VW Amarok változtatások nélkül veszi át a Ranger technikáját, tehát a 2,0 literes turbódízel (150, 170 vagy biturbóként 204 LE) és a 3,0 literes V6-os turbódízel (238 LE) is a Ford terméke, ahogy a 2,3 literes, 304 lóerős benzines turbómotor is. A leggyengébb dízel kifejezetten az afrikai piacra, hátsókerékhajtással készül, mifelénk alapfelszerelésként adják a kapcsolható összkerékhajtást (170 LE a minimum), opciósan az állandó összkerékhajtást, 200 lóerő felett már a 10 fokozatú automatikus váltó is ott van a fedélzeten.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: VW Amarok pickup (Forrás: Youtube/Volkswagen Nutzfahrzeuge)