Nincs könnyű dolga a több mint egy tucat neves autómárkát egyesítő Stellantisnak, ugyanis hiába spórolja meg a fejlesztési költséget a közös platformok használatával, ha a különböző nagy múltú cégek vásárlói számára egyedi karakterű típusokat kell felmutatnia.
A franciákat azonban nem kell félteni, korábban is jó érzékkel oldották meg a feladatot. A PSA EMP2-es műszaki alapokon az Opel Astrával és a Peugeot 308-assal osztozó DS 4-es 2. generációja jól tükrözi a márka célját, egy ízig-vérig prémium-színvonalú és -tudású autót kínál a franciák felfogását kedvelők számára – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Formaterve egy klasszikus ferdehátú, kompakt autót rejt, de a jellegzetes arányok, az egyedi formai megoldások és a különleges részletek összességéből egy kifejezetten karakteres, túlzásoktól mentes, modern autó képe áll össze, amely beleillik a Citroën történelmébe, még ha nem is a márka logóját viseli. Egyszerre van meg benne az a magabiztosság és könnyedség, amely a vezethetőségét is jellemzi, de mielőtt elindulnánk, érdemes elidőzni a belső részleteken. Az utastér kialakításával végképp leveszi az embert a lábáról a DS 4-es.
Műszerfalának íves elrendezése, a gombok és kapcsolók kivitelezése, az elhelyezésük mind-mind egyedülálló a piacon, de az anyagok minőségével is kitesz magáért a márka.
A tervezők határtalannak tűnő kreativitása olyan pontokon is megfigyelhető, mint a szellőzők vagy az ajtóbehúzó elhelyezése, mégis láthatóan odafigyeltek arra, hogy ne váljon az egész öncélúvá. Sok praktikus megoldást látunk, több nyitott és fedett tárolórekesz is jár, de ahogy nincsen rózsa tövis nélkül, úgy nincsen francia autó ergonómiai bakik nélkül. Ilyen a bajuszkapcsolókat kitakaró, egyébként ideális méretű és fogású kormánykerék, vagy a bal oldalon elhelyezett tükörállító, melynek működtetéséhez előre kell hajolni, ami nem könnyíti meg a vezető dolgát.
Azzal sem árt számolni, hogy a DS 4-es nem kifejezetten családi autó, passzentos utastere ugyan hangulatos, a hátsó sorban azonban tényleg csak gyerekek vagy alacsony felnőttek férnek el, és a tesztelt plug-in hibrid csomagtartója is csak 390 literes.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)