Élő közvetítés
Skócia
ÉLŐ
Magyarország
Svájc
ÉLŐ
Németország

A Honda túravasa

Nagyon komoly jelenség az NT1100NA, és ezt kiemeli a gyöngyházmetál-fekete színkombináció is.

null

Mielőtt elmerülünk a részletekben, elkerülhetetlen, hogy egy kicsit visszanézzünk a múltba. Úgy 15 – 20 évvel ezelőtt volt a Hondának egy túraendurója, nevezetesen a Varadero – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Ebben a modellfejlesztés során már kezdett feltűnni a modern technika, mint az ABS, az integrálfék és a benzinbefecskendezés lambda-szondás katalizátoros rendszerrel.

 Egy biztos, ez a motor nagyon jó túrázó volt (és még ma is az, van egy ilyen a garázsomban), de megvolt az a hátránya, hogy magas volt és nehéz (270 kg). Amikor ez kifutott, akkor úgy nézett ki, hogy nem lesz utódja a gyártmánypalettán. Megcsinálták az Africa Twint, amely az enduró jelleget erősítette, a nevéhez méltó küllemmel. Teljesen átalakult a konstrukció, V2 helyett sorkettő, takarékosabb motor, hosszabb rugóutak, más üléspozíció, a dizájn pedig erősen Dakaros lett. És most megjelent az NT 1100. 

A Hondások az Africa Twint túrásították, visszavettek a Dakaros fílingből, kisebbek a kerekek, doboz nélkül már oda se adják – visszatértek a Varaderós vonalhoz.

Az elődök műszaki adatai nagyon közel állnak egymáshoz: ezer köbcenti körüli kéthengeres motorok, 100 lóerő közelében lévő teljesítmény. Az idő előre haladtával a motorok szerencsére könnyebbek lettek, de itt nem szabad sokat várni. Az NT jó 30 kilóval könnyebb csak a Varánál. Nincsenek csodák, anyag kell bele.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.