Élő közvetítés
Skócia
ÉLŐ
Magyarország
Svájc
ÉLŐ
Németország

Amikor a kevesebb több – 1. Veszprém Szlalom

A Magyar Szlalom Bajnokság 5. fordulóját a Continental Veszprém melletti próbapályáján kialakított nyomvonalon tartották.

null

Talán a legelérhetőbb módja az autósportnak a szlalom, hiszen az MNASZ védnöksége alatt megrendezett Magyar Szlalom Bajnokságban akár utcai autóval is lehet indulni, biztonsági felszerelésként bukósisakot követelnek csak meg, és a nevezési díj is mindössze 18 000 Ft futamonként.

Fotó: Lővei Gergely

Az Autó-Motor stábját az 5. fordulónak helyszínt biztosító Continental invitálta meg a Veszprém melletti próbapályára, ahol most nem az ESP-fejlesztés miatt csikorogtak a gumik és pörögtek az autók – persze erre is sor került, hiszen a fejlesztők rögtön bemutatót is tartottak a résztvevőknek arról, mi mindenre képesek a modern elektronikák.

Miközben a Continental autói felsorakoztak – furcsa látvány a P-betűs rendszámot váltó I-betűs új hatósági jelzés –, azt a tippet kaptam, hogy válasszam a C Sportcoupé-t, amelyet már korábbi látogatásom alkalmával is láthattam. Ez a referenciaautó, amelyben van egy kapcsoló, ami deaktivál minden elektronikát (a sebességmérő se kap jelet, így csak a fordulatszámmérő és a tapasztalat tájékoztat a tempóról) így ez ment a legtöbbet – nem feltétlen egyenesen, hiszen ez keresztbe fordult eltérő tapadási felületen fékezésnél, illetve pörögtünk is egy jót a nagy sebességű fékezésnél. Utóbbit az Autó-Motor helyszínen készült videójának utolsó pillanataiban átélhetik – a valóságban eltartott pár pillanatig, mire a szemem is leállt a forgással; nem véletlen, hogy ebéd előtt tartották a bemutatót.

 

A szlalomversenyre visszatérve egy 2 kilométeres, a nagy dinamikai felületen bójákkal kijelölt pályán kellett 3 alkalommal végig menni, hibázás nélkül a lehető leggyorsabban. A rendszámos Suzuki Swift Sedantól kezdve a középső vezetési pozícióra átalakított Trabanton át az MX-5 Bajnokságban résztvevő roadsterekig terjedt az autók sora, aztán voltak egyedi konstrukciók is. A kordon mellett állva bizony néha az autó látványához motorkerékpár-üvöltés kapcsolódik, és akkor ott vannak még az egyedi csővázzal rendelkező célgépek is. A Szlalom Bajnokságban a közút helyett szervezett keretek között próbálhatják ki-csiszolhatják vezetési és autóépítési tudásukat a résztvevők.

Fotók és cikk forrása: AUTÓ-MOTOR

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.