Nagyon be lehettünk rúgva, amikor erre a projektre rábólintottunk
– mondta viccesen Ola Kallenius Daimler-vezér az új sportkocsi hivatalos premierjén – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Ekkora cégcsoport vezetőjétől egészen meglepő egy ilyen kijelentés, de talán jól érzékelteti, hogy mekkora fába vágta fejszéjét a cég. Többször is le akartak állni az autó fejlesztésével, végül 5 év után az AMG születésének 55. évfordulójára mégis befejezték, rossznyelvek szerint azért, mert a tervezett 275 példányos széria minden egyes darabját pillanatok alatt előre értékesítették, nagyjából 2,75 millió dolláros áron…
De miért is annyira extrém a Mercedes-AMG One?
Amellett, hogy egy speciális karbon monocoque váz az alapja, lényegében az aktuális F–1-es autókban található 1,6 literes, V6-os hibrid hajtás köré épül, egy ilyen rendszert pedig elképesztően nagy munka volt „fogyaszthatóvá” tenni.
Miközben egy F–1-es autó életre keltéséhez legalább 4 mérnökre és szerelőre van szükség (még a folyadékokat is felmelegítik, mielőtt beindítják), egy utcai modellnél az elvárás az, hogy a sofőr mindenféle előjáték nélkül, a startgomb megnyomásával életre keltse a rendszert.
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció ( Forrás: Autó-Motor)