A tisztán elektromos típusokkal párhuzamosan bővíti sportos kínálatát a márka. Lehet, hogy a Konából látszólag értelmetlen volt N-es változatot készíteni, egyértelmű, hogy nem tehette meg a Hyundai, hogy kihagyja ezt a lehetőséget – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Úgy bizonyították a döntésük helyességét, hogy a kis szabadidő-autóból márkatársaihoz hasonlóan ütős élményautót faragtak.
Kívülről nézve nem vitás, hogy ez a karakteres dizájn szinte kívánta a sportos kiegészítőket. Minden elismerésünk a formatervezőké, hogy a mai, extrém irányzatok mellett egy európai szemnek kellemes, ízléses csomaggal különböztették meg a hétköznapi kivitelektől. Jól állnak rajta az N-es elemek, a nagy légterelők, a piros dekorcsíkok, a vaskos kipufogóvégek, sőt, talán még a kevésbé funkcionális diffúzor is jól mutat, nem is szólva a halványkék Sonic Blue (150 000 Ft) színről.
A 19 colos felnik alatt jól látható piros féknyereg igazi kedvcsináló, egyben utal az autó képességeire.
Odabent szintén letisztult, igényes megoldások fogadnak. Bár nem ezek a műanyagok a legpuhábbak a piacon, összességében jó benyomást tesznek az anyagok, a kormánykerék méretét és fogását is eltalálták, akárcsak az ergonómiát, amely a Volkswagen aranykorát juttatja eszünkbe. A tágas fejtér önmagában is jó érv a Kona N mellett, viszont az első sportülések korlátozzák a hátsó lábteret, a csomagtartó 361 literes befogadóképessége is elmarad a kétféle ötajtós karosszériával is kapható i30 N változatok 395 vagy 450 literétől.
Az említett ülés egyébként az autó megjelenéséhez hasonlóan mértéktartó, kényelmes, van oldaltartása, mégsem érezzük úgy, hogy bárhol szorítana.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)