Bemutatkozott az olasz gyártó rekord-gyorsaságú szabadidő-autója

Kiderült, hogy 47 kg-mal könnyebb és 16 lóerővel erősebb a normál változatnál.

null

Hihetetlen, de a formatervezőknek sikerült még több éles peremet és egyenes vonalat elhelyezni a Lamborghini Urus szabadidő-autó karosszériáján, hiszen nem csak a lökhárítókat módosították a Performante változat kedvéért, de a motorháztetőt is – utóbbit karbonból készítik, és felár ellenében látható karbon finissel is kérhető. Új légcsatornát alakítanak ki az első kerékjáratban, ezen kívül a motorháztető szellőzőnyílása javítja a motor hőháztartását, az új hátsó légterelő 38%-kal több leszorító-erőt termel.

Új acélrugókkal 20 mm-rel csökkentik a hasmagasságot, a nyomtávot 16 mm-rel szélesítik ki az új felnik, opciósan 23 colos vagy 22 colos kovácsolt alufelni is elérhető – speciális semi-slick mintázatú Pirelli abroncsokat kap a sportváltozat.

 Részben az Akrapovic-kipufogórendszernek köszönhető, hogy 666 lóerőre (6000/perc) emelkedik a 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye, a maximális nyomaték 850 Nm, amit a 2300-4500/perc fordulatszám-tartományban tud az erőforrás. Ehhez hozzájön, hogy sikerült 47 kg-mal 2150 kg-ra csökkenteni a saját tömeget, így a 0-100 km/óra gyorsulás időtartama 3,3 másodpercre rövidül, a 0-200 km/óra gyorsulás megvan 11,5 másodperc alatt, a csúcssebesség pedig 306 km/óra.

Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/Lamborghini)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.