Eldöntendő kérdés: A két turbó összehasonlítása

Benzines és dízelmotorral teszteljük az Opel megújult sikermodelljét.

null

A 2017-ben debütált Grandland X az első Opelek egyike volt, amely a Peugeot-val közös alapokra épült, a kooperációból azonban szorosabb szövetség lett, hiszen azóta a német és a francia márka is a Stellantis óriáskonszern része – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A legtöbb piacon gyorsan nagy népszerűségre szert tevő SUV a 2022-es modellévre alaposan megújult, illetve az immáron egységes márkaarculatot magán viselő típus gyártási helyszíne is változott. 

Az X utónevet elhagyó Grandland már nem a Peugeot 3008-assal és 5008-assal készül egy soron a franciaországi Sochaux- ban, hanem az Opel nagy múltra visszatekintő eisenachi üzeméből gördül ki.

Karosszéria, praktikum

A Vizor-frontról és a színrefújt elemekről könnyedén beazonosítható a frissített modell, ugyanakkor a belső jelentősen változott – mintha egy komplett típusváltás történt volna. 

Alapvetően alakította át a belső megjelenését a műszerfal tetejére tűzött két digitális kijelző, eleinte furcsa, hogy amíg a központi érintőképernyőt a vezető felé fordították, a frissítés előtti korszakból megmaradt középkonzol a menetirányra merőlegesen helyezkedik el; aggódni nem kell, az érintőképernyőt így is kényelmesen tudja kezelni az utas.

 Jól leolvashatók a megjelenített információk, de a személyre szabhatóság a középső kijelzőre korlátozódik – hasonló műszaki alapon a vetélytársak merészebbek. Többfelé is találunk USB-csatlakozókat az utastérben, a csúcsfelszereltségnél vezeték nélküli telefontöltő is akad, ezek jelentik a legfontosabb változást az utasok szempontjából, hiszen helykínálat tekintetében nincs újdonság. 4 felnőtt tökéletesen elfér, a második sor akár 190 centis magasságig komfortos lehet, a hátul ülők kényelméért pedig pohártartós könyöktámasz és szellőzőrostélyok is felelnek.

 Szintén fontos, hogy az Opel szabadidő-autója azon kevés új autó közé tartozik, amelyből jó a körkilátás, illetve a rekeszek, tárolóhelyek száma is átlag feletti.

 Bár egy mezei kombihoz képest a raktér pereme magas, a befogadóképességre aligha lehet panasz, az 517 literes érték mellett az akasztófülekért és a széleken elhelyezett fakkos tárolók miatt is dicséret illeti a konstruktőröket.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.