Az egyterűek iránt csökkenő, de létező igény, illetve a Forddal közös haszonjárművet tervek vezettek oda, hogy a Volkswagen különválasztotta a munkavégzésre használt Transportertől a családi és üzleti használatra szánt Multivant – olvasható az Autó-Motor cikkében. A Stellantis és a Toyota kisbuszainak vevőire pályázva sikerre számíthat, ugyanis belső égésű motorral már csak a japánoknál rendelhető ProAce Verso, a különböző nevű testvérmodelljeit csak akkumulátoros-elektromos hajtással gyártják.
A VW ugyan nem mondott le a konstrukcióhoz leginkább passzoló dízelről, a tesztautó a más modellekből már ismert, 1.4 TSI motorra épülő konnektoros hibrid hajtású volt. Bár nem friss fejlesztés, a tesztprogram során jól vizsgázott a rendszer, ugyanis azokat talán a dízelnél is jobban kiszolgálja, akik rendszeresen járnak városban. A WLTP szerint 50 km-es, a valóságban is reprodukálható, tisztán elektromos hatótáv rutinfeladatok elvégzését károsanyag-kibocsátás nélkül lehetővé teszi. A villanymotor maximális, 116 lóerős (tartósan 75 LE) teljesítménye elegendő a több mint 2,2 tonnás Multivan mozgatásához, különösen városi körülmények között. Amikor viszont utazásra kerül a sor, a 150 lóerős turbós benzines szolgálatba helyezi magát, és elektromos rásegítéssel, országúton, autópályán is megfelelő lendülettel hajtja a Multivant. A feltöltött akkumulátorral az első 100 km-en mért 1,8 l/100 km-es hivatalos fogyasztással ilyenkor ugyan nem számolhatunk, a 8,5 literes tesztátlag már reálisabb érték, és mindent beleszámolva benzinestől nem is túlzó.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)