50 éves a legendás Audi

A Volkswagen támogatásával kezdett új életet az Audi, végül a 80-as mentette meg a céget, és indította el a két márkát a siker útján.

null

Lehet, hogy az első, teljes egészében saját fejlesztésű Audi 80-ast 50 évvel ezelőtt mutatták be, története egészen a második világháború végéig nyúlik vissza – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Az Audi, a Horch, a DKW és a Wanderer egyesülésével 90 évvel ezelőtt létrejött Auto Union chemnitzi üzeme ugyanis háborús jóvátételként a szovjetekhez került, majd a keleti oldalon az Automobilwerk Zwickau nem csak a meglévő DKW típusokat, hanem a céghez köthető technológiákat, a fronthajtást és a kétütemű motort is hasznosította. Az Auto Union vezetősége kénytelen volt elköltöztetni a cég megmaradt részét a bajorországi Ingolstadtba, ahol a tartománytól kapott támogatásra és a Marshall-tervből származó pénzekre támaszkodva újraindíthatták a termelést.

A gyártás felfuttatásához azonban szükség volt egy partnerre, a Daimler Benz 1958-ban 87, 1959-ben 100%-os tulajdonossá vált. A kisméretű, kétütemű autók azonban egyre kevésbé mozgatták meg a vásárlókat, ezért a Mercedes az eladás mellett döntött, pedig akkor már kész volt egy új négyütemű motor, és a gyár is naprakésznek számított. Ezekből végül már a Volkswagen profitált, a wolfsburgiak kezdetben 50%-ot vásároltak meg, majd hamarosan a teljes márka a kezükbe került, a Mercedes csak a Horch jogaira és a korábban használt düsseldorfi üzemre tartott igényt. Meglepő, hogy eleinte a Volkswagent irányító Heinz Nordhoff sem ismerte fel a megújulás küszöbén álló márkában rejlő lehetőségeket, számára a gyártókapacitás jelentett nagy értéket Ingolstadtban.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Flickr)
 

 


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.