Ahány gyártó annyi szokás

Az MT-10-es eddig is a Yamaha csupasz motorjainak koronázatlan királya volt. A második kiadás azonban még élesebb!

null

Nem túlzás azt állítani, hogy sosem volt ennyire kiélezett a verseny a legerősebb naked bike-ok között, ráadásul szó sincs arról, hogy a márkák egymást utánozzák – ahány gyártó annyi szokás. 

Gyakorlatilag mindenkinek megvan a saját receptje, a KTM az 1300-as V2-essel ellátott Super Duke-kal, az Aprilia az 1100 cm3-es V4-es Tuonóval, a Triumph az 1200-as, soros háromhengeres Speed Triple-lel igazi élménybomba, de a soros négyhengeres, 1000-esek, vagyis a BMW S 1000 R és a kompresszoros Kawasaki Z H2 sem éppen átlagos – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Az MT-10-es is a soros négyhengeres 1000-esek közé tartozik, azonban szó sincs arról, hogy ez egy klasszikus sornégyes lenne, ugyanis az R1-es superbike-hoz szorosan kötődő, CP4-es erőforrás továbbfejlesztett változatával érkezik.

Az egyenetlen gyújtási sorrend eleve a leginkább karakteres hanggal büszkélkedő négyhengeres közé sorolhatjuk a CP4-est, csakhogy a Yamaha erre rátett még egy lapáttal. 

Az akusztikai élményt fokozzák az új erősítőrácsok, amelyek a 17 literes üzemanyagtartály elején, kétoldalt kaptak helyet. De nem csak a hangélmény terén történt előrelépés, az injektorok és a szívósor átdolgozásával, valamint az alapáron adott, teljesen új titánium kipufogórendszerrel 166 lóerőre nőtt a csúcsteljesítmény, ami azt jelenti, hogy az MT-10-es a Yamaha eddigi legerősebb csupasz motorja.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.