A KAMM Manufaktur nem a 911-est, hanem a jobb tömegeloszlással bíró és így jobban vezethető 912-est modernizálja – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Attól félve, hogy a 6 hengeres boxermotorral szerelt 911-es túlságosan drága lesz a piac számára, 1965-69 között az előd 356-os 4 hengeres boxermotorjával is kínálta a Porsche az új sportkocsiját – 912 néven.
Ez ugyan gyengébb a nagytestvérnél, de mivel könnyebb a hátulja (a hátsó tengely mögül hiányzik a blokk harmada), sokkal jobb tömegeloszlással és így vezethetőséggel rendelkezik. Ezért döntött úgy a budapesti KAMM Manufaktur nevű műhely, hogy megépíti a 912-es modernizált változatát, amelynél már nem lehet panaszkodni a teljesítményhiányra.
Ehhez rögtön két irányból támadtak: csökkentették a tömeget és megnövelték a teljesítményt.
A lecsupaszított karosszériáról a lehető legtöbb acél alkatrészt eltávolítottak, és azok helyére karbonból készített karosszériaelemeket építettek be – több helyen is kivillan a csupasz karbon a fényezés alól –, a karosszériavázat néhány ponton megerősítik. A KAMM saját karbon kagylóülését, karbon belső burkolatokat és elektromos légkondicionálót építenek be, üveg helyett lexan műanyagból készítik az ablakokat. Az eredmény mindössze 750 kg-os saját tömeg.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/Autó-Motor)