Mivel a kisautók piaca lassan, de biztosan zsugorodik, a Škodánál a házon belüli rangsorban a Fabia már közel sem áll annyira előkelő helyen, mint korábban. Most viszont a konstruktőrök mintha nagyon meg akarták volna mutatni, hogy egy jól sikerült kisautó még mindig megtalálja a helyét a kínálatban. Főleg, hogy az új, 4. nemzedék 111 mm-rel nőtt, a 4108 mm-es hosszúság mellett pedig a 94 mm-rel nyújtott, immáron 2564 mm-es tengelytávolság is figyelemreméltó. Utóbbi érték túlszárnyalja az első VW-fejlesztésű Octaviáét is – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Az arányok eközben alig változtak és úgy összességében a formaterv kapcsán nincsenek olyan merész változtatások, mint azt a korábbi generációknál tapasztaltuk. A tervezők visszafogott, de kétségkívül modern autót alkottak, egy jó színválasztással pedig kidomborodnak a forma erős részei, például a széles kerékjárati ívek vagy az első kerék mögötti, fektetett Y-alakzat – utóbbi a dizájnerek szerint a cseh zászlóra utal. Mégis azt gondolom, hogy a belső az, amiért a Fabiát gyorsan meg lehet szeretni.