Tavaly a Monterey Car Week rendezvénysorozaton a 911 (993) Speedsterrel jelentkezett a Gunther Werks műhely, idén újra ehhez az autóhoz nyúltak, a Project Tornado az utolsó, léghűtéses Porsche 911 (993) Turbo teljesen átépített változata – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Teljesen új, karbon karosszériát készítettek, csak az ajtókat hagyták meg gyárinak, ezt nem csak a megjelenés indokolta, hanem a motor megnövekedett hűtési igénye is.
Mellékesen pedig 227 kg-mal csökkent a saját tömeg a gyári adathoz képest. Elegáns megoldást találtak táblagép/okostelefon beépítésére, egy különösen erős mágneses tartót (versenypálya-erőket is elvisel) helyeztek el a váltókar előtt.
A 6 hengeres, léghűtéses turbós boxermotor lökettérfogatát 4,0 literre növelték, a LeMans-i versenyautókban használt lapos ventilátort építették a motortérbe, a közteshűtők méretét is megnövelték, és Motec motorvezérlőt építettek be. Az eredmény utcai formában 608 lóerő, de van „Verseny” üzemmód is, amikor már 710 LE/759 Nm áll a vezető rendelkezésére.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Porsche 911 Turbo (Forrás: Youtube/Mr JWW)