Következő mérkőzések
Lengyelország
15:002024. június 16.
Hollandia
Szlovénia
18:002024. június 16.
Dánia

Két motor egyesülése

A motor fordulatszáma csak akkor van 4000 alatt, ha alapjáraton ketyeg.

null

Érdeklődéssel vártam a találkozást az ADV-vel, mert az egyik ősével, az X-ADV-vel kellemes tapasztalatokat szereztem, a 330 cm3-es blokk pedig ismerős volt az SH 350-ből. Persze az X-ADV más kategória az ő 750-es motorjával, az SH pedig egy tipikus városi robogó. Lássuk hát a kettő ötvözetét, hogyan sikerült. Kinézet rendben, szín (Matte Carnelian Red Metallic) nagyon rendben, a futómű ránézésre masszív, a (visszafordított) első villa nagyobb motornál is helytállna, hátul pedig két, külön gáztartályos, progresszív rugóelem van – olvasható az Autó-Motor cikkében.

 A rugózást elsősorban városi utakra tervezték (bár itt is van rossz útburkolat…), de megfelel országúton is.

A rugóelemekről csak annyit, hogy mind Showa gyártmány. Van még kérdés?

A motorosok jelentős része nem szereti a fokozat nélküli szíjas erőátvitelt. Én nem tartozom közéjük. Van az a kategória, ahol ez a legjobb megoldás. És most pont ilyenről beszélünk. Itt úgy működik, hogy a motor fordulatszáma csak akkor van 4000 alatt, ha alapjáraton ketyeg.

A legkisebb gázadásra átlendül a 4000-es jelen, és normál használatnál, városban nem lépi túl az ötezret.

Nincs is rá szükség, mert a motor és az erőátvitel összehangolása annyira jó, hogy elinduláskor élénken gyorsul, menet közben pedig a legkisebb gázmarkolat-mozdulatra azonnali gyorsulás a válasz. Kell ennél jobb? Indulásnál pedig nagyon hasznos a nyomatékszabályozó, mert olyan indítónyomatékot tud a vas, hogy elektronika nélkül a kerék hajlamos lehet a túlpörgésre, megcsúszásra. Nem véletlen, hogy a gyújtás kikapcsolása után az újbóli bekapcsoláskor a legerősebb szabályozási szint lép érvénybe.

Egyébként három kapcsolási helyzete van, a kikapcsolt (nem ajánlom), a mérsékelt nyomatékcsökkentés és a maximális csökkentés (természetesen ez a kipörgés esetére vonatkozik).

A beavatkozás gyors és hatékony, talán túlságosan is. Ilyenkor a gyorsulásból jelentősen visszavesz néhány másodpercre – a biztonság érdekében. Vigyázat! A nyomatékszabályozás motorféknél nem működik! Csúszós úton óvatosan kell bánni a gázmarkolattal.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.