Lecserélték az Audi RS Q e-tron tereprali-versenyautó karosszériáját, az új E2-es változat hatékonyabb működéssel lesz versenyképesebb.
Noha sikeresnek ítélte meg a 2022-es Dakar Ralin debütáló RS Q e-tron villanymotoros tereprali-versenyautóját az Audi, a mérnökök már akkor is érezték, hogy optimalizálásra van szükség. Nem a meglévő konstrukciót módosították, hanem teljesen új autót építettek – azért nem kapott új nevet a gép, csak a kiegészítő E2-es utótagot, mert a technikához (amelyet a szabályzat korlátoz) nem nyúltak – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Amíg korábban a karosszéria alá rejtették a kerekeket, az RS Q e-tron E2-esnél azok már a karosszérián kívül találhatóak, az utasteret viszont kiszélesítették – aerodinamikailag sokkal jobb kialakítást tesz lehetővé ez a felépítés,
a 15%-os megtakarítás a fogyasztásban (hatótávolság) jelentkezik, hiszen a végsebességet az előírások szabják meg 170 km/órában.
A szabályzatban 2 tonnáról 2,1 tonnára emelték a minimum-tömeget, de ez még mindig több tucat kg lefaragását követelte meg a mérnököktől, végül úgy sikerült elérni a céltömeget, hogy a tömegközéppontot is sikerült alacsonyabbra vinni.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/Autó-Motor)