Következő mérkőzések
Albánia
21:002024. június 24.
Spanyolország
Horvátország
21:002024. június 24.
Olaszország

Továbbra is érdemes vele számolni

9 év és 250 000 példány után véget ér a BMW első, sorozatban gyártott elektromos autója, az i3-as karrierje.

null

Mintha csak néhány évvel ezelőtt dobta volna piacra a BMW az i3-ast, még ma is pont olyan frissnek hat, mint 2013-ban, pedig azóta szinte népautóvá vált, rendszeresen jön szembe az utcán, mégsem szürkült bele a forgalomba – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Nem egyszerűen a Richard Kim nevéhez fűződő formatervnek, hanem az előremutató koncepciónak is köszönhető, hogy a klasszikus stílusú BMW-k hívei is szimpatizálnak vele, nem is szólva az elektromos autók kedvelőiről.

Maga az utascella karbonszál-erősítésű műanyagból készült, az akkumulátort egy alumínium keretben rögzítették, erre építették a kompozit elemekkel burkolt karosszériát. Egyik előnye, hogy a súlypontja alacsonyra került, a váz annyira erős, hogy nincs szükség B-oszlopra, illetve az elemek annyira könnyűek, ami a vártnál nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé, sőt, a 75 kg-os vezetővel együtt mért saját tömeg sem haladja meg az 1365 kg-ot.

Az i3s-ben egy 184 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, ez már minden BMW rajongónak képes mosolyt csalni az arcára.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.