A 60-as évek elején kezdett el igazán dübörögni az NSZK gazdasága, az újjáépítés kínkeserves esztendei után a német ipar és a vállalkozások nagyon megerősödtek – olvasható az Autó-Motor cikkében. Ahogy a BMW-nél mondják, ekkor váltak az egész világon jegyzett és elismert globális márkává, ami természetesen új kihívások elé állította a cég vezetését.
Többek között abból a szempontból is, hogy új adminisztratív központot kellett építeniük, ugyanis a 60-as évek közepén már látszott, hogy az alkalmazotti létszám növelése miatt elkerülhetetlen egy új bázis létrehozása.
Egy 1400 fő befogadására alkalmas, modern épület tervezésére írtak ki pályázatot, a birtokba vételi céldátumot pedig 1972-ben határozták meg, hogy a müncheni nyári Olimpiára elkészüljön a BMW törekvéseit is szimbolizáló épület. Sok-sok építésziroda versengett a Petuelring mellé megálmodott főhadiszállás megtervezéséért, végül a bécsi Karl Schwanzer professzor és csapatának tervei futottak be.
Fotó: Flickr
Schwanzer, aki a bécsi 20er Haus múzeummal és a Montreáli Világkiállításra tervezett osztrák pavilonnal világhírű és ünnepelt építésszé vált, minden éjszaka végigsétált a közel 100 főt foglalkoztató irodájában és átnézte a szemetes kosarakat, hogy a tervezői milyen ötleteket vetettek el.
Az egyik kosárban megpillantotta egy felülnézetből lóhere alakú épület skiccét, ami annyira megtetszett neki, hogy végül ennek alapján született meg a tervdokumentáció.
Schwanzerék nem egyszerűen egy vaskos dossziét adtak át a BMW vezetőségének, hanem a müncheni filmstúdióban megépítették az épület egyik komplett szintjét, méghozzá a város látképével együtt. A külső tervek és az open office elrendezés annyira elnyerte a BMW vezetőség tetszését, hogy – a szóbeszéd szerint – ott rögtön aláírták a szerződést, ami mindössze egyetlen gépelt oldal volt. Schwanzer és a BMW vezetősége egyszerűen Hochhausnak, vagyis magasháznak hívta az építményt, de a müncheniek egy idő után ráaggatták a négyhengeres nevet, amit a márka képviselői egyáltalán nem bántak.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: A BMW müncheni magasháza (Fotó: Flickr)