A szabadidő-autók után a tisztán elektromos modellekből is egyre nagyobb a választék

Már a BMW és a Mercedes kínálatában is találunk családi használatra alkalmas típusokat.

null

Miközben a piac állandó mozgásban van, és a külső körülmények befolyásolják a trendeket, mindig lesz igény családi használatra alkalmas autókra – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A kombik következetes eltűnése és a szabadidő-autók elterjedése folyamatosan változtatja az utcaképet, de a villanyautók egyre bővülő palettája is lassan, de észrevehetően alakítja át az eladásokat. 

Bár a stuttgarti márka 2019-ben bemutatta akkumulátoros-elektromos szabadidő-autóját, az EQC-t, a kissé döcögősen szereplő modell helyett a benzines és dízelmotorral is kapható GLB testvére, az EQB tudását mérjük össze a müncheni rivális leginkább hozzá illő típusáéval, az iX3-aséval.

Stílus, formaterv

Hosszúságban mindössze 5 centi a különbség a két modell között az iX3-as javára, mégis egészen eltérő karakterű autókról van szó. A BMW formáját ismerjük, igazából egy jól sikerült, arányos autó, a márkától megszokott módon hosszú gépháztetővel és hangsúlyos kerékjárati ívekkel. Csak néhány ponton különbözik a belső égésű motorral ellátott X3-asoktól, az aerodinamikailag tökéletesített felnik és a „tele” hűtőmaszk jelentik a lényeges különbségeket – akár le is tagadhatná, hogy akkumulátoros- elektromos hajtás dolgozik benne.

Amíg a BMW-ben van egy kis sportosság, addig a Mercedes egy másik világ. 

Merthogy a stuttgartiaknak nem csak a limuzinok, hanem a szabadidő-autók esetében is van klasszikus viszonyítási pontja, és az nem más, mint a több mint 40 éves múltra visszatekintő, mára már kultstátuszba lépett G-osztály. Bár az EQB a luxusterepjárónál lágyabb vonalvezetést kapott, kívül-belül sugallja, hogy rokoni szálak fűzik hozzá. Ez többek között a dobozszerű forma „érdeme”, amely egyben arról árulkodik, hogy nem a fényűzésen, hanem a praktikumon van a hangsúly. Az egyterűek kéretlen háttérbe szorulása miatt a családosok egyből fel is kapják a fejüket egy-egy funkcionális, ráadásul a villanyautók között ritkaságnak számító, 7 üléses autó láttán. A Kecskeméten készülő újdonság formatervezője, Filczer Balázs és csapata egy masszív tárgy benyomását keltő Mercedest rajzolt, ami jól illeszkedik a márka imázsához.

Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.