Sok-sok tényező befolyásolja, hogy egy termék, jelen esetben egy új autó mennyire lesz sikeres, de a mostani trendek szinte vörös szőnyeget terítettek a Jogger elé. Merthogy az autóipar nem olyan irányba halad, hogy egyre több lenne a megfizethető négykerekű, aki pedig valóban olcsó családi mindenest szeretne, annak a lehetőségei igencsak beszűkültek. Ezért is várták oly sokan az új Daciát, amely lényegében a nálunk nagyon népszerű Lodgy-t és Logan MCV-t is leváltotta (rövid ideig még gyártották a Lodgy-t a Jogger mellett) – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Stílusban és felépítésben inkább a Logan MCV-hez áll közelebb a 4547 mm-es újdonság, ám nem klasszikus kombiról van szó, a 7 személyes kialakítás miatt a B-oszloptól hátrafelé egyterűsen magas a karosszéria. És hogy divatos legyen, mindezt megspékelték néhány szabadidő-autós jeggyel, a 200 mm-es hasmagasság miatt egyértelműen robusztusabb egy sima kombinál.
A jövevény nem csak hosszával múlja felül az említett modelleket (5, illetve 4 centivel), az autóba beülve látszik igazán, hogy minőségi ugrás történt. Még mindig sok a kemény műanyag, de jópofa szövetbetétek, elfogadható minőségű központi kijelző és kellemes tapintású kormány fogadja az embert. A Dacia kitart egyik fontos elve mellett: csak olyan extrákat kínálnak, amire az ügyfeleknek valóban szükségük van és hajlandók érte fizetni, így vetített kijelzős műszerfal vagy adaptív tempomat nem is rendelhető, ugyanakkor visszagurulás- gátló, holttérfigyelő és tolatókamera is elérhető.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Dacia Jogger Eco-G 100 és TCe 110 (Fotó: Autó-Motor/Balogh Bence)