Az uniformizálás nem új keletű az autóiparban, a legnagyobb cégek már évtizedekkel ezelőtt belátták, hogy egy sokrétű modellpaletta fenntartása akkor a leggazdaságosabb, ha minden típusban vannak közös alkatrészek, minél több, annál jobb – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A Peugeot és a Citroën 1976 óta dolgozik együtt, a Stellantis létrejöttével azonban minden korábbinál szélesebb lett a kínálat, az Opel beillesztése pedig a márka identitásának megőrzése miatt is kihívást jelentett a cég szakembereinek.
Lássuk, a két vadonatúj kompakt közül melyik mivel csábítja a vásárlókat!
Stílus, formaterv
Jól áll az Opelnek a határozott vonalvezetés, a márka retrós elemeiből összegyúrt megjelenésben még a legendás Lancia Delta Integrale raliautó vonalait is fel lehet fedezni – házon, azaz Stellantison belüli inspiráció –, a lámpák kapcsán pedig több helyről is a volkswagenes jelző hangzott el; kipipálhatják a németes jelleget.
A tesztautó fekete színe (190 000 Ft) elrejti a karakteres orrpanelt, így beleolvad a forgalomba az Astra. Nem úgy a 308-as, amely feltűnőbb nem is lehetne, ahhoz azonban már a franciák szakértelmére volt szükség, hogy tolakodó helyett ízléses legyen az összkép.
Ez az egyik legfantáziadúsabb, legvonzóbb formaterv, amely az elmúlt időszakban piacra került, tele számtalan kidolgozott részlettel, mindez sportosan elegáns formába öntve. Messziről feltűnik, hogy egy vérbeli Peugeot-t látunk, az eltalált Olivine zöld fényezés ráadásul felár nélkül választható!
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)