Az Alpine mérnökei arra a következtetésre jutottak, hogy a szuperautóknak a tüzelőanyagcella a legjobb megoldás – példának itt az Alpenglow tanulmány.
Már az Alpine is komolyan dolgozik az elektromos átálláson, még ha a legutóbbi autójuk az eddigi legradikálisabb, benzinmotoros termékük, de már tanulmányozták a típus elektromos változatát, most pedig egy tüzelőanyagcellás hajtást csomagoltak szuperautó köntösbe.
A számítások alapján arra jutottak a mérnökök, hogy az akkumulátornál kedvezőbb (könnyebb) a tüzelőanyagcella,
így ideális az olyan szuperautók számára, amit az Alpineglow, azaz alpesi fény nevű tanulmány mintáz.
A jármű gerincét egy monoposto versenyautó váza adja, nem véletlen, hiszen a Formula-1 szerepvállalás kapcsán bőven van tapasztalata ezzel a mérnököknek. Az Alpineglow megépítéséhez még az LMP1-es tapasztalatokra is hagyatkoztak. A sofőr mellett kétoldalt helyezték el a hidrogéntartályokat, az 5×2 méteres alapterületen (a magasság 1 m) bőven maradt hely a trükkös aerodinamikának.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Videa/Autó-Motor)