Újabb csapattal bővül a Forma-1 2026-tól

Az új csapat érkezése lehetővé teszi, hogy a jövőben négy motorszállító küzdelmét is láthassák a nézők.

null

Az Audi a Belga Nagydíj előestéjén megerősítette, ami senki előtt nem volt titok: 2026-tól beszáll az F-1-be – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Ahogy az FIA egykori elnöke, a híres-hírhedt Max Mosley gyakran mondogatta, az autógyártók az aktuális érdekeiknek megfelelően folyamatosan jönnek-mennek, ezért hosszú távon nem lehet rájuk alapozni az F–1 jövőjét. 
Ez a mantra a legutóbbi gazdasági világválság idején, 2008-ban beigazolódott, amikor először a Honda, majd a BMW is elhagyta a világbajnoki sorozatot, de például a Renault szaggatott jelenléte sem rossz példa rá, hogy az F–1 legstabilabb pillérei azok a privát csapatok, amelyeknek a versenyzés nemcsak egy marketingprojekt, hanem az elsődleges tevékenységük.

Az autógyártók jelenléte ennek ellenére üdvös, hiszen egyrészt motorokat is építenie kell valakinek (a Cosworth-típusú magánzók romantikus kora a múlté), másrészt a szerepvállalásuk a hírverésnek és a technikai fejlődésnek egyaránt komoly lökést ad. 

Az F–1-már az 1,6-os turbókra is bevallottan azért tért át 2014-ben, hogy vonzóbbá váljon a gyártók számára, ám a húzás csak részben jött be: míg az évekig etalonnak számító motorjával a Mercedesnek a pályán és azon kívül is sikerült meglovagolnia az új formulát, a Honda hosszú kezdeti vergődése a sporttal kacérkodó többi gyártó kedvét elvette a próbálkozástól.

A problémát paradox módon pont a kifejezetten a gyártók kedvéért bevezetett, az autóipari trendekhez igazodó hibrid rendszer egyik eleme, a kipufogógáz energiáját hasznosító, vezérléstechnikailag különösen bonyolult MGU-H okozta, amelyből elsőre csak a Mercedes tudott kellően hatékonyat és megbízhatót építeni. Nem csoda, hogy az új, 2026-ra csúsztatott motorformulából ezt teljes egészében kihagyták. A szabályok kidolgozásában az aktív motorszállítók – a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda – mellett részt vettek az F–1 iránt érdeklődő gyártók, így a VW-csoport is, és ők egyértelművé tették, hogy köszönik, nem kérnek az MGU-H-ból.

A teljes cikk ITT olvasható.

Borítókép: Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2021. július 30-án (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.