Bő egy évvel ezelőtt frissült a Volkswagen Jetta Észak-Amerikában, az akkor bemutatott Autobahn csúcsmodellből építették meg a Performance nevű tanulmányt. A megjelenést a Volkswagen kaliforniai formatervező központjában álmodták meg, nem csak lefelé nyújtották meg a légterelőket, de minden kerékjárati ívet 2 centivel kiszélesítettek, hogy elférjenek a Rotiform 20 colos kovácsolt alufelnijei. A mattfekete fólia-bevonatot kivágva tették láthatóvá az oldalfalon a gyári pirosmetál fényezést.
A 2,0 literes turbómotor teljesítményét 231 LE/350 Nm-ről egészen 354 LE/504 Nm-re növelték, ennek érdekében karbon szívósort, a RacingLine műhely IS38-as turbókészletét, és nagy méretű intercoolert építettek be, ehhez versenyautókban használt kenési rendszert és nagyobb kapacitású olajhűtőt is illesztettek. A 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóhoz nem nyúltak, de nagy teljesítményű kuplungot használnak. A RacingLine műhelytől származik a Stage 3+ 15 colos karbon-kerámia tárcsákat és 6 dugattyús nyergeket használó fékrendszer, az állítható rugóstagos felfüggesztés és a segédkeret-merevítő készlet. Az utastérben az egyedi varrású Recaro kagylóülések és egyedi váltógomb jelenti a változást, még a műszerfal fabetétjeit is megtartották - olvasható az Autó-Motor cikkében.
Fotók forrása: AUTÓ-MOTOR