A padló alatti akkumulátornak és a szélesebb nyomtávnak köszönhetően élvezetesebben vezethető az Abarth 500e, mint az 595/695-ös modell.
Nem csak a versenypályán, de az Abarth 500e természetes környezetében, a városi utakon is nagyobb vezetési élményt ígér az akkumulátoros-elektromos változat,
hiszen mélyen van a tömegközéppont és széles a nyomtáv, az azonnal nyomaték miatt pedig a gyorsítási parancsokat is fürgébben teljesíti az újdonság.
A 20-40 km/h közötti gyorsítást fele idő alatt teljesíti a villanyautó, plusz még a visszakapcsolással se kell törődnie a sofőrnek, a 40-60 km/óra közötti sprintnél 1,5 másodperc az 500e előnye az 595-höz képest. Ehhez hozzájön, hogy a szélesebb nyomtáv és a padló alá beépített akkumulátor miatt a tömegközéppont is alacsonyabban van – mindezek ellensúlyozzák a nagyobb tömegből eredő hátrányokat.
Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 155 LE/235 Nm Scorpion Street üzemmódban, ami 7 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, ilyenkor erős a motorfékhatás.
Tourismo üzemmódban 136 LE/220 Nm áll a sofőr rendelkezésére, ilyenkor finomabb és takarékosabb a haladás.
Ebben a két üzemmódban aktiválható az egypedálos vezetés, azaz a gázról lelépve megállásig lassul az Abarth 500e. Aztán van még a Scorpion Track üzemmód, amikor teljes háttérbe kerül a fogyasztás, és a maximális teljesítményt nyújtja az autó. A 42 kWh kapacitású akkumulátor megegyezik azzal, amit a Fiat 500e kap, és itt is 85 kW teljesítményű villámtöltés fogadására van lehetőség, azonban az Abarth 500e fogyasztása magasabb, így a szabványos hatótávolság 250 km.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Videa/Autó-Motor)