időjárás 1°C Melinda , Vivien 2022. december 2.
logo

Különlegesebb vezetési élményt kínál az olasz gyártó

Forrás: Autó-Motor
2022.11.23. 13:26
borítókép

Nemcsak természetes környezetében, hanem a városi utakon is nagyobb vezetési élményt ígér az új típus.

A padló alatti akkumulátornak és a szélesebb nyomtávnak köszönhetően élvezetesebben vezethető az Abarth 500e, mint az 595/695-ös modell.

Nem csak a versenypályán, de az Abarth 500e természetes környezetében, a városi utakon is nagyobb vezetési élményt ígér az akkumulátoros-elektromos változat, 

hiszen mélyen van a tömegközéppont és széles a nyomtáv, az azonnal nyomaték miatt pedig a gyorsítási parancsokat is fürgébben teljesíti az újdonság.

A 20-40 km/h közötti gyorsítást fele idő alatt teljesíti a villanyautó, plusz még a visszakapcsolással se kell törődnie a sofőrnek, a 40-60 km/óra közötti sprintnél 1,5 másodperc az 500e előnye az 595-höz képest. Ehhez hozzájön, hogy a szélesebb nyomtáv és a padló alá beépített akkumulátor miatt a tömegközéppont is alacsonyabban van – mindezek ellensúlyozzák a nagyobb tömegből eredő hátrányokat.

Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 155 LE/235 Nm Scorpion Street üzemmódban, ami 7 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, ilyenkor erős a motorfékhatás.

 Tourismo üzemmódban 136 LE/220 Nm áll a sofőr rendelkezésére, ilyenkor finomabb és takarékosabb a haladás.

 Ebben a két üzemmódban aktiválható az egypedálos vezetés, azaz a gázról lelépve megállásig lassul az Abarth 500e. Aztán van még a Scorpion Track üzemmód, amikor teljes háttérbe kerül a fogyasztás, és a maximális teljesítményt nyújtja az autó. A 42 kWh kapacitású akkumulátor megegyezik azzal, amit a Fiat 500e kap, és itt is 85 kW teljesítményű villámtöltés fogadására van lehetőség, azonban az Abarth 500e fogyasztása magasabb, így a szabványos hatótávolság 250 km.

Az eredeti cikk ITT olvasható.

Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Videa/Autó-Motor)